Time to make a choice

Det börjar närma sig, det där datumet som får tankarna att slå knut på sig själva, inte bara för mig utan för tusentals andra. Jag pratar om den 15 april då ansökningarna till högskolan måste vara inskickade. En sak är i alla fall säker, jag ska läsa vidare någonstans i höst men vart har jag inte klurat ut än.

Designprogrammet i Växjö?
Inredningskoordinator i Nässjö?
Rumsgestaltning i Eskilstuna?

Helst skulle jag vilja ha en kombination, läsa till inredningskoordinator i Eskilstuna, men sån tur har jag förstås inte. Men Nässjö är väl helt okej. Jag kan bo hemma och pendla dit. Det skulle fungera. Men jag kan inte påstå att varken skolan eller Nässjö som stad känns inspirerande.

Över påsken har jag varit i Eskilstuna med familjen och träffat min släkt. Det är något speciellt med den här staden som får mig att må bra. Jag känner ett lugn och välbehag när jag är här, som jag inte känner någon annan stans (förutom hemma i Tranås förstås).

Jag ska i alla fall söka till olika utbildningar så får jag se vad jag kommer in på och vad som händer. Det är dags att bli vuxen nu, på riktigt. Men jag vill inte det just nu, vill bara skjuta på allt ett tag och låta allt lösa sig. Men det gör ju inte det...


Kommentarer

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback