Efterlängtade höstlov

Äntligen, äntligen, äntligen har jag höstlov! Det är så otroligt skönt att höstterminen i princip är över för min del. Nästa vecka väntar APU:n som jag ser fram emot och när den är över är det bara två veckor kvar i skolan. Känns nästan lite svårt att förstå...

I fredags åkte jag och Jalle neråt landet till Lönsboda. Efter en lång och seg tågresa var vi framme. Vi åt middag hos Jalles mamma Lena, besökte hans mormor och gick sedan till hans moster Carolines hus där vi sov. I lördags var vi på barnkalas hos Jalles syster Sara för Agnes fyller 3 år idag. Vi åt god mat och självklart tårta! Av oss fick Agnes en söt rosa hjärtskål och ett silverhalsband med en röd nyckelpiga. Hela släkten var samlad och det var roligt att träffa alla igen för det var ett bra tag sen. När klockan började bli mycket blev Agnes trött så jag läste sagor för henne tills hon somnade. Det var mysigt!
I går åkte vi en sväng till Caroline och Arnes stuga som de håller på att bygga om. Det hade hänt mycket sedan jag var där sist. Stugan ligger vid en sjö som heter Immeln och det är så otroligt vackert där. Särskilt nu på hösten när alla löven skiftar i olika färger! Vi hann inte så mycket mer igår innan det var dags för oss att bege oss till Älmhult och kliva på tåget hem.

Den här veckan har jag lite att göra (fast jag har lov och hade lovat mig själv att inte boka in något). Planeringen ser ut så här:

Måndag: Städa hemma och handla. Titta på reprisen av One Tree Hill och Gossip Girl.
Tisdag: Till Inne och jobba med deras hemsida. Till Linköping och se på bio med Jalle och Petra.
Onsdag: Körlektion på eftermiddagen.
Torsdag: Till Jönköpng med mamma, pappa och Petra.
Fredag: Inget än så länge.

När vi åker till Jönköping på torsdag ska jag gå på IKEA och handla lite. Ska köpa ett stort serveringsfat ur serien TRIVSAM och titta ut vilka ljusstakar jag ska önska mig i julklapp av älsklingen. IKEA är så himla mysigt och speciallt nu när de har fått in alla julsaker!


Kommentarer

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback