Min helg och hunddrömmar

Jag tänkte ha som policy att jag ska uppdatera en gång om dagen i bloggen. Men det har varit helg och uppenbarligen gick det inte så bra med den saken. I fredags kväll hade jag bara tänkt vara hemma och vila efter en fullspäckad vecka, men planerna ändrades och jag ställde upp som barnvakt åt Alice istället. Något jag gjorde med glädje! Eftersom jag inte hann äta middag innan jag åkte hemifrån fick det bli pizza och Alice tittade snällt på när jag klämde hela den. Sen tittade vi på Bröderna Lejonhjärta och efter klädbyte och tandborstning blev det sängen. Hon låg och pillade en stund i mitt hår och sen somnade vi båda två! Igår åt jag, mamma och pappa lunch ute och det blev hamburgetallrik för min del. På eftermiddagen kom Gun och Björn och lite senare även familjen Gullquist och Larsson för att fira mig (fyller 18 år på onsdag)! Det blev en lyckad kväll som innehöll god mat, skratt, misslyckade bilder, ett trasigt halsband, halsbands-bitar-sökning på gatan och i gräset (otroligt nog hittade vi alla delar) och självklart presenter. Jag fick presentkort på Mollys Hus och Guldfynd, ljus, tillbringare och en brosch med Rosa Bandet som är värd att uppmärksammas! Tack så jättemycket för allt!

Idag har jag inte gjort så mycket. Började dagen med en ordentlig frukost och tipspromenad ute i Malinskog. En bingorad och 10 rätt av 12 möjliga lyckades jag få! När vi skulle börja gå kom en otroligt fin liten Golden Retriver-valp som glatt ville hälsa på oss. Den har fått mig att tänka ännu mer på hur mycket jag vill ha en hund, och självklart blir det då en Golden för rasens egenskaper kommer att passa mig som hundägare perfekt. Det är lugna hundar som passar bra i barnfamiljer men som kräver mycket aktivitet och motion. Jag ser fram emot att dressera den, gå långa promenader varje dag och bygga upp en tillit. Då får man ut så mycket mer av hunden! Men drömmen om en hund får vänta tills jag flyttat hemifrån. Sen kanske jag ska tillägga att jag troligen efter något år köper en hund till. Har man inte möjlighet att låta sin hund träffa andra hundar regelbundet kommer de i alla fall att ha varandra som underhållning och sällskap.


Kommentarer
Postat av: Marit

Hej på dig.



Va roligt att du tyckte om min blogg.

Nu ska jagkika runt i din lite.

Kram kram

Marit

2009-08-30 @ 22:13:46
URL: http://maritsvitaskrin.blogspot.com

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback