Tidsresa

Eftersom det är så roligt att titta på gamla bilder på sig själv och inte minst på andra så tänkte jag lägga upp lite bilder på mig genom åren. En del mer och en del mindre smickrande. Men det bjuder jag på!



Det här är min naturliga hårfärg med lite blonda slingor i. Den är faktiskt väldigt fin måste jag säga, men när den syns i form av utväxt i kontrast mot mitt mörka hår nu är den inte rolig. Jalle har sagt att han vill se mig i min naturliga hårfärg, och vem vet? En dag kanske jag färgar och slingar så min riktiga färg kan växa ut obemärkt.



Tänk att jag, som varit mörk nästan hela mitt liv, faktiskt har haft en blond period! Minns inte hur länge den varade, men våren och sommaren 2005 i alla fall.



Sen slingade jag underhåret mörkt och la även i några svarta slingor som fick sticka fram. På bilden är jag helt nyklippt och ser verkligen inte ut som jag brukar göra, eller brukade kanske jag ska säga! Bilden är från maj 2006, alltså precis efter att jag och Jalle blivit tillsammans.



Jag trivdes nog inte så jättabra i hårfärgen ovan, för sommaren 2006 färgade jag håret rött och lite åt kopparhållet. Det var den här looken som verkligen fick Jalle på fall. Hihi...



Efter min röda period färgade jag håret brunt-svart och fasen vad jag älskade och älskar det! Det är nämligen samma färg som jag har idag!



När jag slutade nian sommaren 2007 hade jag färgat håret svart. Det trivdes jag också väldigt bra i och hade ganska så länge. Hela 2007 och våren 2008 pendlade jag mellan svart och brunt.



Sensommaren 2008 när jag och Petra var på Kreta hade jag börjat färga rött istället för brunt, vilket resulterade i en röd utväxt som på bilden är väldigt blekt av solen. Men det var jättesnyggt när det var nyfärgat för då var det mer mörktrött! Mitt hår började dessutom bli väldigt långt.



Till slut tröttnade jag på den röda utväxten och började färga håret brun-svart igen.



Och nu har jag brun-svart hårfärg, längre hår än någonsin och dessutom lugg! Dock ska jag klippa mig nästa tisdag så då försvinner nog några centimeter. Men det växer snart ut igen! Längden som jag har på mitt hår nu är precis lagom och jag ska försöka hålla det här. Ursäkta kombinationen av tröjorna, men bilden är från kvällen innan modevisningen då jag stått och lockat håret i två timmar, så jag orkade inte bry mig om vad jag hade på mig!

Kommentarer
Postat av: L E N A

God morgon! allt bra idag? :) kram

2009-04-07 @ 10:25:18
URL: http://lenakarlsen.blogg.se/

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback