BILDER FRÅN KRETA

I sommar har det verkligen känts som att bloggen fått en välförtjänt semester och även jag. Det har inte funnits någon tid till att bara sitta vid datorn och jag har heller inte haft varken lust eller ork. Visst har det funnits tillfällen då jag tänkt att det är dags att uppdatera, men jag skriver i bloggen för min skull och har valt att inte känna någon press. Hålla det på en sund nivå. I gårkväll kom jag hem från en underbar semester på Kreta och i morgon åker jag vidare till en förhoppningsvis lika underbar vecka hos min Jalle.

Så länge bjuder jag på en hel drös med bilder från Kreta!


Vårt hotell var litet men väldigt fräscht och snyggt. Jag verkligen älskar att bada i poolen och simma under vattnet så det blev väldigt mycket badande i den.


Vi bodde precis vid stranden och badade även mycket i havet. Dock var vågorna jättehöga de första dagarna så det egentligen var badförbud men alla badade ändå. Flera gånger var vågorna så höga så de sköljde över oss och en gång drogs jag och Petra med längs bottnen under vattnet. Det var väldigt långgrundt och de andra dagarna var vågorna ganska så lugna, så då var det perfekt!


En kväll gick vi till grannbyn Platanias och kollade runt lite. Byn Agia Marina som vi bodde i och Platanias var i princip ihopbygda med samma stora gata där allt ägde rum.


Vädret var perfekt alla dagar och vi njöt av många vackra solnedgångar. Jag och Petra tod en hel del foton på oss vid havet men de flesta är på hennes kamera så de bilderna sparar jag till senare.


En dag åkte vi buss in till den gamla huvudstaden Chania som verkligen är vacker med sina gamla hus och smala gator och små butiker. Jag hittade en underbar sjal som jag köpte för ca 150 kr. Verkligen ett fynd så vacker och unik som den är. Bild kommer senare!




Även fast jag saknar värmen, solen och närheten till bad i havet och poolen så är det skönt att vara hemma igen. Borta bra men hemma bäst!

Nu försvinner jag som sagt till min älskling i en vecka och kommer hem på söndag. Det ska bli skönt att få vara med honom igen, har saknat honom massor när jag varit borta!


Kommentarer

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback