Julgranen är snart på plats

Idag vaknade jag tidigt och åkte iväg till IVT för att jobba. Det känns helt otroligt att jag kan sitta där och jobba lite och få pengar för det. Haha :) Dessutom så är det rättså kul, eller hyffsat iaf. Jag har mitt eget lilla kontor och ibland kommer folk in och pratar lite med mig. Soft.

Jag kände mig inte så pigg på det men följde nyss med mamma och pappa runt halva stan och gjorde ärenden. Vi köpte en julgran, julblommor som vi även delade ut till nära och kära och så skulle såklart pappa köpa travet.
Iår ska vi ha en riktig gran, för första gången i hela mitt liv! En fin kungsgran köpte vi. Jag tycker att det är toppen att de inte barrar, och så har den tjocka fina grenar!

Ikväll kommer världens bästa Åsa och Martin till oss på middag. Så ska jag få mina julklappar, fast jag tror att jag får vänta med att öppna dem tills på julafton. Jag ska laga maten sen med, varm smörgåstårta blir det. Det är min favoritmat just nu! Så himla gott.



image693
4-6 personer
2 pkt stora polarkakor
2 pkt rökt skinka
1 purjolök
paprika
6 dl creme fraiche
tomater
riven ost

Hacka purjolöken och paprika. Fräs ihop i en stekpanna. Hacka skinkan och fräs även den. Häll till sist i Cream fraichen. Varva polarkakor med smeten. Lägg tomater & ost överst. In i ugnen 175 grader tills osten smält.
Servera med en god sallad.

Bilden kommer från Glitzys blogg.

Kommentarer

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback