Det här är jag

Det kan inte vara så jätteroligt att läsa om någon som man inte vet så mycket om, så jag tänkte berätta lite om mig nu.

Jag är 16 år gammal och går Handelsprogrammet på Holavedsgymnasiet. Första terminen har varit kanonbra och den här linjen känns verkligen rätt för mig! Jag bor med min mamma och pappa i ett stort hus ungefär 2 km ifrån skolan. Just nu är jag inne i en period då jag är sjukt trött på att cykla till skolan, så jag tigger skjuts av mamma ibland. Men när det är flera minusgrader och grått och disigt ute så borde hon förstå att det inte är så kul att cykla.
Jag har tre halvsyskon på pappas sida men jag har bara kontakt med två av dem, min syster Åsa och min bror Jens. Jens har dessutom en liten flicka på två år som jag är sjukt stolt faster till. Jag försöker att träffa dem så ofta som det går, men det är svårt att passa ihop allas liv ibland.

På fritiden gör jag inte så mycket, men jag har många intressen! Efter skolan är jag oftast trött så då blir det till att ligga och vila framför tvn. Den här hösten har jag börjat träna Step Up och Medelgympa, så det ägnar jag mig åt två kvällar i veckan. Mina intressen är min pojkvän Sebastian, kläder, mode, inredning, musik och såklart vänner. Jag och min pojkvän träffades för snart två år sen genom msn och vi åker till varandra varannan helg. Vi ser väldigt seriöst på vårt förhållande och när han har gått ut skolan, om 1,5 år, ska han flytta hit. Det är mitt mål i livet, att få vara nära honom.

Jag är mycket intresserad av mode och kläder, men min garderob lever inte upp till mina önskemål och den stil som jag egentligen känner är jag. Jag lämnade nyss tillbaka mina favoritstövlar, för de sprack under. Det var ett stort nederlag. De var pricken över i:t på alla mina outfits. Är på jakt efter ett par nya fina, men jag har inte hittat några än tyvärr. Liksom, utan snygga skor kvittar det nästan vad man har på sig känns det som. Jag tycker iaf om att titta runt på olika klädsidor, men jag beställer sällan från Internet. Måste prova kläderna först.
Om jag vann 10 000 kronor skulle jag troligen handla kläder för hälften och spara resten till resor. Det vore härligt, att bara kunna köpa det man känner för!

Jag tycker även mycket om inredning och tittar ofta på inredningsprogram. Ibland sitter jag och söker på Hemnet efter dyra lägenheter i Stockholm, de är oftast snyggt inredda! Där kan man hitta inspiration och få nya ideér. Jag längtar tills min pojkvän flyttar hit så jag får påverka hur det kommer att se ut hemma hos honom, det kommer ju troligen även att bli mitt hem sen, så lite borde jag få ha att säga till om. Jag drömmer om ett fint hus med en stor trädgård, helst av allt så skulle jag vilja köpa huset som jag bor i nu när mamma och pappa bestämmer sig för att sälja det. Det är ju mitt hem och jag har bestämt hur det mesta ska se ut. Mina föräldrar är inte lika moderna som jag, men en hel del förändringar har jag fått dem till. Jag planerar redan nu för hur jag vill att huset ska se ut i framtiden!

Musik är något som jag skulle ha svårt att klara mig utan. Jag har inget favoritband eller någon favoritartist men just nu lyssnar jag på The Used - Smother me och Colbie Caillat - Bubbly. Det är fina låtar. Många låtar som jag lyssnar på och tycker mycket om har min pojkvän visat mig, han har öppnat en helt ny värld av bra musik som jag inte hade kommit i kontakt med utan honom.

Detta var lite om mig, kommer jag på något mer så skriver jag dit det sen!

Puss


Kommentarer
Postat av: kussen

d glömde bort din älskade kusin =``(

2007-12-18 @ 21:04:01

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback