It will soon be over

Idag när jag kom hem från skolan, efter att ha gjort det sista matteprovet i hela mitt liv, fick jag ett ryck och möblerade om på mitt rum. En loppisfyndad stol fick flytta in och en annan fåtölj ut. Ska ta kort någon dag och visa er! När jag fyndade stolen hittade jag även en tajt svart spetsklänning och silverbestick. Tyckte att jag kunde unna mig det efter allt slit som varit i skolan den sista tiden! Det smyger in nya loppisfyndade föremål på mitt rum stup i kvarten...

Bilderna ovan tycker jag verkligen visar min stil. En blandning av industriellt, lantligt och personligt! Om jag tycker en sak är snygg, säg till exempel en lampa, så säger ofta min mamma att den kanske inte är modern om tio år. Men det handlar inte om vad som är modernt. Inredning är för mig ett uttryck i färg och form. Vad som känns rätt för mig nu kommer att göra det även i framtiden. Sakerna jag köper har tilltalat mig på ett eller annat sätt. De bara känns rätt. Jag älskar verkligen inredning och det är något jag vill syssla med i framtiden. I sommar ska jag jobba på IKEA där jag hade min praktik. Det ska bli riktigt roligt och utmanande!

På tal om sommar så är det inte alls lång tid kvar till studenten. Snart bara två veckor! Nästa vecka ska vi mest ägna oss åt att prata betyg och göra något enstaka prov som man missat, sen veckan därpå är det studentveckan med aktiviteter varje dag!

I morgon ska jag och tjejorna ut och ha hejdå-fest för Frida som ska flytta till Stockholm efter studenten, på lördag ska jag och Julia ha myskväll och på söndag är det mors-dag vilket innebär middag ute plus att vi ska på kalas på kvällen! Mycket på g framöver! Så om jag inte skriver på ett tag vet ni varför!

Bild: Living Etc

Kommentarer

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback