Man hinner med mycket

Idag är det fredag och det är alltid lika uppskattat! Att jag dessutom inte börjar skolan förens klockan ett ger mig möjlighet att hinna så mycket mer än vad jag annars hade gjort.

Igår var det friluftdag och jag var inte med. Ska inte bara skylla på bristen på ork och lathet, utan även på att jag faktiskt varit hes och snuvig de senaste dagarna när jag vaknat. Så det var med gott samvete jag ringde och sjukanmälde mig. Helt plötsligt hade jag en hel lång ledig dag till mitt befogande, och jisses vad man hinner med mycket! Jag började dagen med att titta på idol som jag somnat ifrån kvällen innan, sen gjorde jag teorifaser på datorn och klarade både A och B (fast jag måste till körskolan och klara dem två gånger och nöta alla frågor riktigt ordentligt också). Sen rensade jag bort alla sommarkläder ur min garderob och städade mitt rum. Efter en stund kom Petra och vi åkte ner en sväng på stan där jag hjälpte Inne med deras hemsida och köpte hårfärg. Väl hemma fikade vi och skruvande på ben på min säng. Sen var Petra tvungen att åka hem och jag satte igång med att göra middag som blev bakad potatis med kasslerröra. När jag blev klar kom Julia och vi färgade mitt hår och arbetade med Lagos hemsida. Håret blev lite mörkare än det var tänkt men det gör inget, för jag trivs bäst i mörkt hår. Lagom tills vi blev klara ringde klockan för att potatisen var klar och jag kunde avnjuta middagen framför ett nytt avsnitt av idol. Det var min torsdag det!

För att inlägget inte bara ska bestå av text bjuder jag på lite inspirerande inredningsbilder med detaljer som jag älskar! Bild 1 - Liknande plankor ska jag försöka mig på att göra och skriva fina ord och budskap på. Bild 2 - En tallrikshylla är ett måste i mitt framtida hem. Den kommer jag att pryda med fina tallrikar, uppläggsningsfat och böcker. Bild 3 - Svarta ramar är en detalj som kan förändra ett helt rum. Rama in favoritfotografierna och häng dem på väggen eller ställ dem på en hylla. Bild 4 - Korgar är en fin inredningdetalj som kan användas till så mycket. Ved, kuddar, blommor eller varför inte barnens leksaker? Bild 5 - Precis som på bilden skulle jag vilja ha i min hall. Bra förvaring med möjlighet att sitta ner. Bild 6 - Ett liknande vackert dokument får gärna pryda min vägg!


Kommentarer

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback