Pyssel

Jag fortsätter på temat om att det är detaljerna som står för mycket av inredningen i ett hem. Att det är de som skapar den rätta känslan. När jag kollar runt på olika bloggar får jag ofta inspiration och nya idéer. En gullig idé som jag sett lite överallt är att pyssla ihop egna ljusstakar av ett gammalt tekoppsfat/skål, en ljushållare, lite färg och lite lim. Vips så har man en jättesöt ljusstake som inte kostat mycket! Och kanske det bästa av allt, ingen är den andra lik (om man inte köper likadana fat då förstås)... Dock kan jag få lite dåligt samvete över att skilja en kopp och ett fat åt som tillhör varandra. Ett tips är då att köpa båda och använda kopparna som ljuslyktor om porslinet är tunt eller låta dem få stå framme som prydnad. De senaste dagarna har jag hållt på att pyssla med ett eget projekt. Resultatet av det får ni se i morgon!


Kommentarer
Postat av: Petra

Åh så söt ide!! Ja, vart du kan köpa boken, jag vet inte i vilken stad du bor? Men i sidan på min blogg finns en lista på återförsäljare sen har du ju en himmla massa webbutiker som har den till försäljning, ex Tildas Mamma, Alvas Hus, Fridas Gård, Me and My Home, Cest La Vie, Home Number One mfl. Ha en fin start på nya veckan! Ser fram emot att se ditt pyssel! Kram Petra

2009-08-24 @ 08:03:28
URL: http://www.romantiskahem.blogspot.com

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback