LITE KOSTRÅD FÖR DEN SOM ÄR INTRESSERAD

Det är nu det brukar vara som jobbigast. Då det har gått en vecka sen jag var med Jalle och är en vecka kvar tills vi ses igen... Men det är bara att kämpa på så är det snart fredag igen. I går kväll satt jag lite vid datorn, tränade och kollade en hel del på tv, men ändå kände jag mig ganska så rastlös. Det blir så när jag saknar Jalle.

Jag och mamma kollade bland annat på Bröllopsform som går på tv4. Efter programmet gick jag in på tv4.se och kollade runt lite. Då hittade jag Bröllopsforms kostråd:

• Det är viktigt att du äter var tredje timme, det vill säga 5-6 mål om dagen (frukost, lunch, middag, samt minst två mellanmål)

• Tänk hela tiden på tallriksmodellen, det är viktigt att 50% av tallriken består av varierade grönsaker. En fjärdedel av tallriken ska vara kött, kyckling, fisk eller bönor och linser, och en fjärdedel fullkornspasta, fullkornsris, gryn (såsom quinoa och bulgur) eller potatis

• Drick mellan två och tre liter vatten om dagen, ha det som måltidsdryck. Häll gärna upp en karaff med två-tre liter vatten som du ser till att du tömmer på en dag

• Ät inte sent på kvällen, senast kl. 19:00 (grönsaker och eventuellt en frukt går bra efter det)

• Begränsa intaget av kaffe till tre koppar per dag, och uteslut sockret

• Byt ut fetare mjölk till lättmjölk

• Välj mat utan panering och såser

• Dra ner på portionsmängden

• Byt vitt bröd mot fullkornsbröd, med minst 6% fibrer

• Dra ned på smörgåsar, det räcker med 2 stycken per frukost


Kommentarer
Postat av: The City

Åh, vilken underbar kommentar (dock kommer svaret ungefär en månad försent, så känn dig inte förvirrad om du inte vet vilken jag syftar på) jag blir nästan mållös!

Tja, jag får väl hoppas att det finns en tjusning i att jag är anonym - om inte det blir så att folk får en överglamouriserad bild av hur jag ser ut..

Well, en dag kanske.. Kanske, kanske.

Kram! :)

2008-11-21 @ 20:22:55
URL: http://thecity.blogg.se/
Postat av: Karin

Åh, vilken härlig bild! Vill typ frukt-detoxa mig eller nåt...

2008-11-22 @ 00:54:52
URL: http://rueframboise.blogg.se/
Postat av: FEBB

haha.. säkert skrivit det i 3 inlägg men ok ; den är från h&m och kostade 249 kr, KÖPTE DEN FÖRRA VECKAN oj caps :P



Lycka till!

2008-11-22 @ 12:18:07
URL: http://febb.blogg.se/

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback