Helgen

Nu har jag inte skrivit på ett tag, eller ja, tre dagar. Har inte orkat eller haft lust, vet inte varför, men nu tänkte jag att det var lika bra att skriva lite...annars kanske jag glömmer bort vad som hänt !

Fredag:

Var som vanligt i skolan. Började dagen med matteprov som faktiskt kändes väldigt bra, jag var lite osäker innan men det fixade sig. Efter det blev det engelska som jag tycker är sådär kul... det är något med klassrummen som inte känns bra, de är så mörka och dystra..
Precis som alla andra fredagar denna höst hade jag tre timmars hål mellan 10 och 13. Då hämtade mamma mig så drog vi till stan och handlade lite, så hann vi även med att vara hemma i en timme. Det var riktigt skönt. Fick äntligen mina nya Team Sportiabyxor med, goe.
Sen bar det tillbaka till skolan
och två Handels-lektioner. Sara visade mig ett spel på datorn som var kul, Bubble Trubble tror jag att det hette, finns på www.hamsterpaj.net.  Jag var inte så jätteduktig på det... men nu har jag övat lite så förhoppningsvis kommer vi förbi nivå 4 nästa gång vi spelar ihop. x ) Vi jobbade faktiskt på lektionen med och gjorde klart broschyren till Öppet Hus. Svinsnygg blev den ! Sara fick äran att göra EN sida, haha. Jag med mitt stora behov av kontroll gjorde resten.

Efter skolan cyklade jag hem, i regnet. Så vilade jag resten av dagen och kollade på Idol. När jag tittade ut hade det dessutom snöat. Soft.



Lördag:

Sov till elva, sen hjälpte jag mamma med att göra tre tacopajer och sallad. Det tog 4 timmar, jobbigt. Blev lite stressigt när jag skulle göra iordning mig och locka håret, så jag hann inte äta något, som det egentligen var meningen att jag skulle gjort INNAN vi åkte iväg. Men som sagt, jag fick vara hungrig. Vid fyra åkte vi iväg till Tranås kyrka för där skulle vi titta på Sanna Nielsen. Hon var jätteduktig och sjöng så himla fint så man fick gåshud. Hon måste vara Svergies bästa sångerska.
Efteråt åkte alla hem till oss på middag, alltså Petras familj + May och Tommy. Trevligt. Mamma hade bakat en prinsesstårta som vi högg in på efter tacopajerna. Jag brukar inte vara så fortjust i sånna, men den var riktigt god. Som vanligt med de familjerna så blev det inte så jättesent, vilket är skönt. Jag gick och la mig direkt när de åkt hem. Men jag fick inte så jättemkt sömn.



Söndag (idag):

Klev upp ur sängen när brorsan ringde runt elva. Han ville prata med pappa för det är ju Fars dag idag, men de var som vanligt ute och gick tipspromenad. Jag funderar på att börja följa med ut igen varje söndag förmiddag, men de timmarna som jag får sova extra på helgen är så sköna och värdefulla...
Jag övningskörde en liten sväng i hjälmaryd vid två, bara för att känna på snön och så. Det gick bra, som vanligt : )
När vi kom hem så åkte vi nästan direkt till Ekliden för där skulle vi äta middag med min syster Åsa, bror Peter och deras familjer. Otroligt nog så kom Peter. Det var väl trevligt, men hade varit bättre om Jens, Agneta och Alice varit där med. Det brukar liksom vara Åsa och Jens, inte Åsa och Peter.

Skola imorn, känns väl okej. Ska nog upp en sväng på stan efter och låna någon bok på biblioteket och kolla om min mobil blivit klar. Känns aldrig som att de kommer få hem den för de har haft den i 15 arbetsdagar nu. Suck.
Kvällens höjdpunkt blir att vi ska vara barnvakt åt min älsklingsunge Alice. Det blir mys.

Jag saknar Jalle. VÄLDIGT MYCKET. Önskar att allt kunde vara som vanligt. Jag bokade igår, så jag åker till honom om två veckor. Det är ju Öppet hus nästa helg så då kan jag inte. Jag längtar till jullovet. Helgerna går så himla fort när man ses, så man hinner ju knappt komma innan man ska åka igen. Därför är det så himla skönt med lov, då kan man slappna av och bara va.

Jalle, mitt hjärta tillhör dig.
<3


Puss

Kommentarer

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback