Julskyltning

Idag har har gått på stan med mamma och pappa. Vi har tittat på julskyltningen, det var mysigt, men inte alls lika mysigt som förra året när Jalle var med. DU SAKNADES ÄLSKLING. Verkligen.
Det är en tävling varje år om vilket skyltfönster som var finast. Jag tycker verkligen att Interflora ska vinna. De hade gjort jättefint med massa blommor, och så var det en liten säng där det låg en levande liten prinsessa, så kom prinsen och väckte henne. Så himla sött !

Jag skrev nyss ett litet brev till Jalle. Tycker om att sitta och pyssla en stund och göra det.
Hoppas att han blir glad för det bara, men det är jag nästan säker på.
Vi pratade om vad han ska ge mig i julklapp innan. Sa att han gärna får ge mig en ny ring, för det är ju alltid användbart, och den som jag har fått innan av honom har jag användt nästan hela tiden. Så jag kanske får en ring, men vi får se. Jag blir glad för vad jag än får av honom.

Igår så var jag och mamma i Linköping och shoppade. Jag behövde ett par nya stövlar och efter att ha letat i nästan alla affärer så hittade jag ett par som jag iaf kunde tänka mig. Det var inte exakt sånna som jag ville ha, men de var mysiga och hade en bra sula. De påminner om ett par som jag hade i förra året som jag gick med även fast det var hål i, och jag var tvungen att ha en tjock strumpa i så jag inte skulle frysa. Jalle skrattade åt mig för det. Skrattar lite själv när jag tänker på det, för hålet var stort, men jag tyckte ju om dem så mycket !
Vi köpte kläder och låtsasmat åt Alice som hon ska få i julklapp och en väska till mig. Jag behövde en snygg som jag kan ha till skolan och lägga böcker i, men även använda hela tiden annars. Jag har så mycket i min väska så jag inte får plats alltid.

Detta är vad jag har i min handväska just nu:
Mobil, kalender, extra par strumpor (ifall skorna skulle läcka in), handskar, penna, tuggummin, minttabletter, tamponger, nycklar, kajalpenna, nagelfil, plånbok och andra lappar med tågtider och dylikt.

Nähä, nu ska jag spela lite Boubble Trobble innan jag hoppar in i duschen.
Puss


Kommentarer

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback