Bara slutspurten kvar

Gud vad fort dagarna går! Tycker knappt att jag hinner gå upp fören det är dags för sängen igen. I helgen var älsklingen med hans bästa vän Nils i Malmö och tittade på Raised Fist. Självklart saknade jag honom men jag behövde vara ensam lite för att få plugga. När jag är med Jalle hamnar inte alla skolböckerna som samlas på hög längst upp på min att-göra-lista, snarare längst ned... Men jag fick i alla fall lite gjort! Det är bara slutspurten kvar nu i skolan för den här terminen. Den här veckan och nästa som är fullspäckad med prov nästan varje dag, sen väntar fem veckors APU. Som jag berättat innan ska jag vara på [forma rum] som är min favoritbutik här i stan. De säljer inredning och möbler i en stil som jag fullkomligt älskar! Det kommer garanterat att dyka upp bilder därifrån sen så ni får se, men så länge kan ni gå in på hemsidan och titta.

Men jag pluggade inte bara i helgen, utan jag sov över hos min bästa vän Petra. Som alltid lagade vi god mat och den obligatoriska kladdkakan. Maten blev kebabkött inbakat i smördeg med bearnaisås. Sjukt gott! Vi köpte bara färdigkryddat kebabkött på Willys, stekte det tillsammans med lök och svamp, la det på smördeg och vek ihop, penslade på ett ägg och gräddade i ugnen på 175 grader i 20 minuter. Sen serverade vi det till sallad!
Jag är jättesugen på att laga god mat och är enormt sugen på något med mozzarellaost, antingen pizza eller en baguette. Får se vad jag köper hem nästa gång vi ska handla! Har ni något gott recept med mozzarellaost får ni gärna tipsa om det!


Kommentarer

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback