Vintage Stories



Idag fick jag sluta lite tidigare så jag hann gå med mamma på stan. Vi fortsatte jakten på något fint som jag kan ha på mig på älsklingens student. Vi hamnade på KappAhl och jag har haft svårt för att hålla fingrarna borta från deras kollektion Vintage Stories som lanserades den 6 april. Det är en romantisk kollektion som för tankarna till 1920-talets Hollywood-filmer. Plaggen är detaljrika och genomarbetade med spetsar, fina knappar, sidenblandningar och andra tunna material i ljuva pasteller. Varje plagg tillverkas dessutom i en exklusiv begränsad upplaga vilket är lite kul. Jag vet inte hur många olika plagg jag testade men till slut blev det en underbar spetskjol och ett halsband som fick följa med mig hem. Kjolen kostade 399 kr och halsbandet 99 kr, men eftersom mamma hade rabatt på 25% på ett valfritt damplagg så fick jag både kjolen och halsbandet för 398 kr! Jag var sugen på en söt kofta som hade varit jättefin till kjolen, men att lägga ut ytterligare 349 kr kändes lite onödigt när jag har koftor hemma. På Lindex köpte jag även en fin rosa ros som passar till det romantiska temat.

Kommentarer
Postat av: johanna

monster-graving i min blogg idag!

2009-05-06 @ 20:29:19
URL: http://liveforfashion.blogg.se/

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback