Läsarfråga

Hej! jag har läst din blogg rätt så länge nu, och som jag förstår så har du ett distansförhållande :) Skulle gärna vilja höra dina tips för att man ska få ett sådant att fungera, jag behöver tips, :) Ha det fint!

Hej!
Kul att du läser min blogg!
Du har helt rätt, jag och Jalle (eller Sebastian som han egentligen heter) har ett distansförhållande och det har vi haft i över tre år nu. Förhoppningsvis bor han hos mig om lite mer än ett år, men tills dess får vi fortsätta kämpa på! Att ha ett distansförhållande har sina för- och nackdelar. Det är verkligen jobbigt att vara ifrån varandra och det tär på förhållandet, men samtidigt är det nyttigt att sakna ibland och man lär sig att uppskatta tiden då man är med varandra mycket mer än vanliga par gör. Det viktigaste av allt är att man kan lita på varandra och känner sig trygg i sitt förhållande. Svartsjuka kan så lätt skapas när man är så långt ifrån varandra, men det gäller att intala sig själv att man bara har ögon för varandra! Och det har man ju också om man lyckas hålla kärleken i liv. Det är verkligen svårt att vara ifrån varandra och man får ge upp rätt mycket när det gäller sitt umgänge med andra och kanske framförallt pengar, men å andra sidan skulle jag aldrig vilja byta vårt liv tillsammans mot de tiotusentals kronorna vi lagt ner på resor. Jag träffade Jalle när jag var 14 år och har blivit vuxen och lärt mig om livet tillsammans med honom. Han är verkligen den rätta för mig och jag älskar honom mer än allt. Älskar man varandra så klarar man av avståndet!

Viktigt är att man alltid är ärliga mot och litar på varandra, tar vara på tiden när man är tillsammans, ringer till varandra och pratar, skickar sms och håller kontakten om dagarna, kanske skickar något sött brev ibland. Man måste helt enkelt hålla kärleken vid liv. Klarar man det klarar man allt!

Kommentarer
Postat av: JOHANNA THEDÉEN fotoblogg ;D<3

Tjeeennnääreee :)



Har en ny design på min blogg nu, som jag gärna skulle vilja höra lite om vad du tycker om den.



Hare bäst!

2009-05-23 @ 11:15:26
URL: http://kindofjohanna.blogg.se/

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback