Favoriter från IKEA

Som jag skrev i inlägget nedan så valde jag ut möbler och detaljer ur IKEA-katalogen som troligen kommer att komma i mina ägor någon gång. Tänkte visa er ett urval av produkterna som jag föll lite extra för. Jag börjar med en 3-sits soffa ur serien Ektorp (3995:-) som är en given favorit hos många eftersom den inte bara är bekväm utan även barnvänlig med löstagbar klädsel, om olyckan skulle vara framme. Får man mot förmodan inte bort en fläck, eller om man helt enkelt vill förnya sig och byta färg finns klädslar i flera färger att köpa för en billig peng. Den klassika Billy-bokhyllan (395:-) har hängt med i över 30 år och sålts i över 40 miljoner exemplar, men fortfarande är den lika aktuell. Det finns flera olika utföranden och färger. Hemnes är en populär serie med olika förvaringsmöjligheter, ur den har jag valt en praktisk och snygg byrå med 8 lådor (1995:-) som även finns i vitt. För att sova extra gott om natten bör man ha en fin säng, och inte minst fina avlastningsbord där man vet att favoritboken vilar gott om natten. I serien Aspelund ingår ett litet avlastningsbord (399:-) i romantisk stil som jag tycker om. Sista möblen som jag valt ut är en enkel pall (129:-) som passar överallt. Bra i köket för barnen, men även för de vuxna som kanske inte alltid når vad de vill ha. För att förgylla ett hem krävs detaljer. Vad sägs om fina förvaringsburkar (15-25:-), ett kakfat med tre våningar (149:-) eller en vacker vas (129:-)?

Kommentarer

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback