SVAREN PÅ ERA FRÅGOR

Här kommer svaren på era frågor! Känns som jag har suttit och skrivit en uppsats om mig själv. Hoppas ni får lite mer inblick i vem jag är från svaren!


Hur kom det sig att dina föräldrar döpte dig till något så annorlunda fint namn?

Egentligen så heter jag inte Annamellita utan bara Anna, vilket inte är lika annorlunda. Annamellita står för Anna + Mellita (älskling på latin). Det har jag själv kommit på för jag ville ha något annat namn än Anna att kalla mig men som ändå står för något betydelsefullt.


Hur träffades du och din pojkvän?
Jag och Jalle träffades faktiskt över Internet! Han såg min msn på Snuttis och la till mig, så började vi skriva och ganska snart både smsade och ringde vi. Efter några månader träffades vi och allt kändes bara så himla rätt! Det gjorde det faktiskt redan den dagen då han la till mig på msn...

Hur ofta shoppar du?

Jag shoppar inte så jätteofta, mycket på grund av att jag måste hålla i mina pengar så jag kan resa till Jalle. Men det blir något plagg här och där ibland. Har jag mycket pengar så kan det bli en shoppingtripp till Linköping eller Jönköping och då köper jag självklart mycket mer på en gång!


Hur länge har du varit tillsammans med din pojkvän?

Vi har varit tillsammans sen 21/4-06, så det är snart 3 år!


Har du någon speciell kändis som du får inspiration ifrån när du klär dig?
Jag vill inte säga att jag hämtar inspiration från endast en person, utan jag får all min inspiration från saker som jag ser, intryck som jag får och känslor som jag har. Jag inspireras mest genom bloggar men klär mig alltid i det som jag själv trivs bäst i och tycker är snyggt. Jag är mycket intresserad av mode och kläder och min garderob speglar väl kanske inte alltid så som jag skulle vilja klä mig, men man får göra det bästa av det man har!


Gillar du musikaler? Om ja, i så fall vilka?
Åh vad svårt! Jag gillar musikaler men har inte alls sett många! Den enda jag har sett i verkligheten är Mamma Mia och på film har jag sett High School Musical och de tycker jag är bra.


Snyggaste kändisarna som du tycker?

Det här är också en svår fråga för det finns så många vackra människor på denna jord. Men den absolut vackraste kvinnan är utan tvekan Kate Hudson, sen tycker jag mycket om Leighton Meester utseende.


Vad vill du göra efter studenten?

Efter studenten vill jag att min älskling ska flytta hit så vi kan börja leva tillsammans på riktigt. Så vill jag självklart hitta ett arbete som jag trivs med och förhoppningsvis har det något att göra med inredning, mode och design! Jag har drömmar om en egen butik, men det är sånt som man får förverkliga när man har fått ordning på allt i sitt liv.


Hur gamml är du?

Jag är 17 år gammal och fyller 18 i september.


Vad går du för linje?

Jag läser Handel med inriktning på turism. Kanske inte helt rätt för mig egentligen om man tänker på mitt intresse för inredning och design. Men vi lär oss mycket om företagande och det är kunskaper som jag kommer att ha stor nytta av i livet! Dessutom får jag ge uttryck för min kreativitet genom att utforma broshyrer, hemsidor och liknande. Jag har fått extrajobb tack vare mitt sinne för layout och det är kul!


Hur många läsare har du om dagen?

Det är jätteolika beroende på hur aktiv jag är när det gäller att uppdatera och svara på era kommentarer och som ni vet är jag inte den snabbaste, men jag försöker att svara alla! Mina läsare ligger på ungefär mellan 30-150 om dagen, men det varierar som sagt.


Har du någon favoritfilm?

Jag tycker att många filmer är bra och skulle kunna säga flera stycken. Men en film som jag alltid har älskat sedan jag var liten är Föräldrafällan med Lindsay Lohan. Kalla mig barnslig men jag älskar barnfilmer!


Vilken skola går du i och vad utbildar du dig till?

Jag går på Holavedsgymnasiet i Tranås och läser Handel med inriktning tursim. Efter den utbildningen kan man bli i princip vad som helst, men jag satsar på att starta ett eget företag i framtiden!


När började du blogga?

Jag började blogga någon gång i början av 2007 men då hade jag en annan blogg som fungerade mer som enbart en dagbok. Den här bloggen har jag haft sedan september 2007, dock kan man säga att jag börjat blogga mer och mer på allvar under det här året.

  

Vad är din största inspirationskälla?

Som jag sa innan så inspireras jag inte enbart av en person, sak eller händelse utan jag får ständigt ny inspiration från saker som jag ser, intryck som jag får och känslor som jag har. Men den mesta inspirationen får jag från bloggar!


Självklart hoppas jag att jag kan inspirera mina läsare genom det jag skriver och de bilder jag visar!


Har du någon idol?

När jag var liten sa jag alltid att min storasyster Åsa var min idol, för henne har jag alltid sett upp till och henne vill jag vara som. Så jag står fast vid det!


Hur gick det till när du startade bloggen?

Innan hade jag en annan blogg som mer fungerade enbart som en dagbok. En dag ville jag ändra inriktning på min blogg och börja rikta mig mer utåt istället för att bara skriva för mig själv. Så då startade jag den här bloggen där jag blandar mitt liv med inredning och mode.


Har du någon förebild?

En person som har börjat inspirera mig mer och mer är Blondinbella. Det finns så mycket folk som har delade åsikter om henne, men jag tycker att hon är en jättebra förebild för unga tjejer och hon är precis lika driven och målinriktad som jag känner att jag är. Jag känner igen mig själv i henne och därför ser jag upp till henne, för hon visar att man kan nå sina drömmar och mål bara man verkligen vill. Vill man något väldigt mycket så ser man till att det blir så, även om det tar flera år så når man tillslut sitt mål bara man fortsätter att kämpa. Man måste tro på sig själv och sina kunskaper, annars kommer man ingenstans!


Någon sport du brukar följa?

På sommaren så åker jag och min familj ibland till Vetlanda och tittar på speedway när VMS Elit kör. Det tycker jag är kul! Jag följer Elitserien och GP och mina favoritförare är Rune Holta och Nicki Pedersen.


På vintern är det ishockey som gäller! Jag och pappa försöker åka till Jönköping några gånger per säsong för att se när Hv71 spelar.


Går du någon sport?

I mitt liv har jag hunnit med både fotboll, innebandy och badminton. De senaste åren har jag tränat Step Up och liknande. Dock ska jag inte göra det i vår utan jag satsar på powerwalks istället. Det är både effektivt och gratis!


Vad är ditt favoritplagg i garderoben?

Oj vad svårt! Jag har många plagg som jag tycker mycket om, men den absoluta favoriten är min skinnjacka. Fast den hänger ju inte i garderoben! Om jag tittar där så är mitt favoritplagg en svart cardigan, eller en grå stickad tröja, eller en farfarströja, eller en klänning, eller... jag kan inte välja.


Kommentarer
Postat av: amanda

jag ser väl det jag :) JÄTTE SNYGGT. nu är det bara jag som också måste våga :p

2009-01-19 @ 22:14:02
URL: http://aujmalm.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Kul att läsa :) och det blev ju skitsnyggt med lugg! Du passade jättebra i det :)

Svar: Ja, men det är ju det vikigaste och att han blev glad såklart :)

vad skönt för dig!

2009-01-19 @ 22:59:25
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: evelina

svar: jo jag vet och det är det som gör den så speciellt snygg ;D

2009-01-19 @ 23:30:14
URL: http://evehedberg.blogg.se/
Postat av: JOANNA

sv: kul att läsa:)

god morgon sugar:)

2009-01-20 @ 06:43:57
URL: http://byjoanna.blogg.se/
Postat av: sadia

fick man veta lite mer om dig :)

2009-01-20 @ 07:41:30
URL: http://sadia.blogg.se/
Postat av: rockabilly babe

tack :D

2009-01-20 @ 07:41:52
URL: http://raggarsvin.blogg.se/
Postat av: Jeanna

vad kul med svaren, blev en kul läsning:D





kram!

2009-01-20 @ 19:19:04
URL: http://clotheswithbenefits.devote.se/
Postat av: Liene

kul med svaren:D och frågorna med så klart.

2009-01-21 @ 21:10:42
URL: http://lienes.blogg.se/

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback