Nytt till hemmet

Nu är det snart bara en vecka kvar i skolan och sen väntar ett underbart jullov! Det ska bli otroligt skönt att bara få vara hemma och vila upp mig ett tag. Kanske åker jag till Jalle och hälsar på i mellandagarna. Jag saknar hans släkt och det var ett tag sedan jag var där, men det är inget bestämt än.

Igår åkte alla handelselever till Gekås Ullared på studiebesök. Vi lyssnade på en föreläsning och shoppade! Det var första gången i "mitt vuxna liv" som jag var där och det var intressant att se vad det egentligen är som lockar så mycket människor. Visst fanns det mycket saker och det är förhållandevis billigt, men jag hade nog förväntat mig mer. Jag handlade lite julklappar, två tavlor, en sjal, ett bälte, en mysdress och lite annat smått och gott.

På tal om saker jag handlat så tänkte jag visa er och berätta om mina senaste inköp!
 
♥ Tavlorna är de jag köpte på Gekås för 69 kr/st. Har inte packat upp dem än men ville ändå visa. De har ingen given plats här hemma så de får nog vänta på att hängas upp.
♥ Ljusstakarna har jag köpt på loppis för 20 kr och målat svarta. Tycker de blev riktigt snygga!
♥Muggarna kommer från märket Gerbera som bl.a. Leila har användt i sina matlagningsprogram. Jag fick en mugg av min syster när jag tog körkort och har bytt färg flera gånger. De på bilden var länge mina favoriter men till sist blev det två rosa muggar av en annan modell som fick stanna hos mig.
♥ Ljuslyktorna har jag köpt på Forma Rum och jag verkligen älskar ljuset som de avger!  
♥ Välkomstskylten har jag hittat på loppis för 25 kr.
♥ Hängaren som står bakom skyltarna är köpt på Forma Rum och den föll jag för direkt. Man kan använda den som julkalender för det finns 24 krokar men just nu är den tom. Fin som den är!


Kommentarer

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback