Jobbig vecka

Den här veckan har jag verkligen fått känna på arbetslivet. Jag har vaknat sex varje morgon för då skulle älsklingen upp, sen har jag duschat och fixat mig fram tills klockan 08:55 då min buss till Osby gått. Det är faktiskt väldigt skönt att åka buss. Jag har fått tid till att bara sitta och vila och läsa min engelskabok, något som jag inte skulle gjort annars. I Osby har jag fått vänta 40 minuter på att butiken skulle öppna varje morgon, men den tiden har gått ganska så fort. Lite strosande i mataffärer sökandes efter dagens lunch och så vipps var klockan tio!

Att ha APU är lärorikt och jag uppskattar verkligen att vi får ha det så mycket. 5 veckor nu och sen 10 veckor i trean! Jag har varit på Klädkammaren den här veckan. En kombinerad kläd- och skobutik med kläder för dam och herr 15+. Jag har haft kontakt med kunder, sysslat med exponering och fått en inblick i hur allt fungerar, men även gjort en hel del skitgöra (som säkert alla andra "praktikanter" får). Jag kan absolut tänka mig att arbeta i en kläd eller inredningbutik i framtiden (helst skulle jag äga en själv för att få order från någon annan är inte riktigt min grej). Jag vill kunna gå min egen väg. De kommande fyra veckorna ska jag vara på Inne hemma i Tranås. Det ser jag fram emot hur mycket som helst för där är de verkligen jättetrevliga och jag älskar inredning! Att strosa runt där varje dag blir som att gå på små moln.

Nu har jag inte berättat vad jag och Jalle har gjort, men det är helt enkelt för att vi inte har gjort så mycket. Jag har kommit hem halv sex och halv sju varje dag och varit helt slut. Att gå och stå hela dagarna har verkligen tärt på min rygg och mina fötter! Jag måste bli duktigare på att ta små minipauser så jag får vila ryggen ibland... Imorn ska vi kanske åka någonstans bara jag och älsklingen för att fira vår 3-årsdag som var i tisdags! Jalle var söt som köpt rosor åt mig och jag gav honom en sjal (som han egentligen inte hade något behov av, men jag kunde inte släppa bilden av den på honom). Han har faktiskt blivit lite bortskämd av mig de här veckorna vi varit med varandra. I påskägget fick han massa godis och en t-shirt!

Nu måste jag göra min sötnos sällskap. Vi ska spela GoW2 en stund, sen är det nog läggdags. Ska bli underbart skönt med sovmorgon i morgon! Hoppas att det är bra med er alla!

Kommentarer

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback