En sån där lista

Frågor och svar.

Lovar du att vara ärlig?
Jadå.
Du heter: Anna
Smeknamn: Älskling (bara Jalle som säger det såklart).
Låt som du när du är ledsen sörjer till? Har ingen speciell.
Beroende av: Apelsinjuice och musik (eftersom det får mig att må så himla bra skulle jag aldrig kunna leva utan det).
Vem behöver du mest just nu: Min Jalle.
Vad tror folk om dig? Ingen som helst aning. Det är inte många som känner mig på djupet och vet hur jag egentligen är!
Stämmer det? ...
Vad får du oftast komplimanger för? Mitt långa och tjocka hår.
Vad säger du för att imponera på någon? Jag har inget behov av att imponera på någon, så jag säger inget med det syftet!
Hur imponerar man på dig? Man vågar vara sig själv och stå för det man tycker. Man är ärlig.
Brukar du skratta för dig själv? Ja. Ganska så ofta faktiskt!
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Älsklingens sms får ni inte ta del av, så: Okej J Vi håller på i lagret nu. Kramar
Var bor du? Tranås
Trivs du där: Absolut! Älskar Tranås.
Äger du några Converse: Nej, men jag skulle vilja!
Sprit, cider, vin eller öl: Det är sällan jag dricker men när det väl sker så föredrar jag cider.
Brukar du bli för full: Nej.
Vad har du för mobiloperatör: Telia.
Är du allergisk mot något: Nej, inte precis. Reagerar lite på konserveringsmedel i saft, men det är inget att tala om.
Har du haft sex idag: Min pojkvän är 20 mil bort. Så nej.
Nästa mål i ditt liv: Ta körkort.
Hur svarar du i mobilen: Aaa det är Anna.
Vem ringde du senast? Jalle.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att vi var grymt duktiga på modevisningen!
Antal timmar sömn inatt: Eftersom jag hade sovmorgon blev det ungefär 8, annars 6.
Sov du ensam: Tyvärr så gjorde jag det. Får vänta en vecka så sover älsklingen hos mig.
Brukar du komma i tid: Ja. Är alltid minst 5 minuter tidig!
När mår du bra: När jag är med mina nära och kära och när jag är ute och går en solig dag med bra musik i öronen!
När blev du fotad senast: På modevisningen.
Hur känner du dig nu: Trött och seg.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart.
Vad tycker du om fötter: De är bra att gå på! Rätt söta också, i alla fall mina.
Vad saknar du: Närheten till min älskling.
Hade du en bra kväll igår: Jadå. Pluggade lite matte och somnade framför tvn. Det var en vanlig kväll med andra ord!
Favorit dryck på morgonen: Apelsinjuice.
Rakar du benen: Absolut!
När brukar du oftast gå och lägga dig: Försöker lägga mig vid 23. Sen ligger jag oftast och kollar på tv tills jag somnar och det brukar bli runt 24.
Är du blyg? Jag är varken blyg eller översocial, så jag är lagom! Var blyg förr men det har försvunnit med åren!
Sysslar du med någon idrott: Nej, ingen organiserad sådan.
Vill du hellre ha mail än brev: Nej. Brev kan vara mysigt att få.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Inte på kärlek vid första ögonkastet, men på förälskelse!
Har du spytt offentligt: Nej?
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Vet inte riktigt.
Är du nöjd med ditt liv: Ja. Jag har en underbar familj, världens bästa pojkvän och världens bästa vän! Vad mer kan man begära?
Är du bortskämd: Inte så jätte. Jag kan inte precis tjata mig till saker längre.
Vad gör du i morgon: Ska gå på stan med mamma och äta ute. Kinamat ftw!
Vad är det värsta du vet: Döden, sjukdomar och att vara ifrån min älskling när vi behöver varandra.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Jag slösar aldrig med mina pengar. Med en stadig utgift på 500 kr i månaden finns det inte mycket utrymme till det.
Vad behöver du just nu? Ett glas med vatten.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Förebild hmm... Blondinbella kanske. Hon är en smart affärskvinna i mina ögon!
Vad längtar du till? Till på torsdag då älsklingen kommer till mig.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja det har jag hos mina närmaste!
Vad använder du för shampoo? Ibland Sunsilk och ibland Loreal Vitalift.
Vad är det finaste du fått? Rent sakmässigt så är det ett halsband med ett hjärta som jag har fått av min älskling. Och så mina marsvin som jag fick när jag fyllde 10 år!
En speciell dag du minns: Första gången jag och älsklingen träffades. Minns dagen som igår.
Hur gammal är du: 17, 5 år ungefär.
Tycker du om någon just nu: Oja! Jag inte bara tycker om, jag älskar Jalle.
Om fem månader: Har jag precis börjat trean och älsklingen har förhoppningsvis börjar sin svetsutbildning. Så väntar en lång och jobbig höst.
Du samlar på: Minnen och tågbiljetter!
Gröna eller röda äppeln: Gröna Granny Smith. Mums!
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Min älskling eller Petra. Men jag ringer inte så mycket överhuvudtaget. Ses hellre och pratar!
Gillar du golf: Jodå. Spelar aldrig själv, men pappa gör det!
Vilken tid gick du upp idag: 08:40 blev det väl ungefär.. efter en timmes snoozande.
Har du sovit i din egen säng inatt: Ja, i min älskade säng!
Har du strumpor på dig nu: Japp.
Vad ska du göra ikväll: Sova.
Är det okej att gråta: Det är verkligen okej. Att gråta måste man för att släppa ut sina känslor ibland.
När grät du senast: Igår. För en löjlig sak.
Laddar du ner musik och film från Internet: Inte nu längre.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Spara till senare i livet, köpa hund, köpa kläder, ge älsklingen pengar så vi inte behöver tänka på att ha råd till tågresor. Så han kan unna sig saker som han annars inte har pengar till (pga. resorna).
Bär du glasögon eller linser: Nej. Men jag skulle kanske behöva egentligen.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej verkligen inte. Jag köper hellre fler kläder från t.ex. Gina Tricot och H&M än ett märkesplagg!
När går du upp ur sängen en helgmorgon:  Brukar tycka att det är dags att gå upp runt nio. Försöker dra upp älsklingen vid den tiden men det går inte alltid så bra.
Har du någon piercing:  Bara i öronen. 5 stycken.
Vill du gifta dig: Ja, någon gång vill jag det!
Vill du ha barn: Japp. Två skulle sitta fint.
Solar du ofta: Jag har slutat sola solarium för det är mest slöseri med pengar, men solar gärna ute där det är gratis! Jag är så ekonomisk. ;)
Är du bra på att laga mat: Jag äger i köket!
Gillar du att dansa: Det kan vara härligt. När ingen ser på, då jäklar!
Är du flygrädd: Bara när jag sitter i planet och det är dags för avresa...
Hur vig är du: Inte speciellt vig.
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten eller juice.
Vilken är din favoritglass: Piggelin.
Tror du på ett liv efter döden: Inte på ett nytt liv, men man kan säkert bli en ande och finnas kvar här på jorden!
Tycker du om sushi: Har faktiskt aldrig smakat. Skäms på mig!
Vad äter du helst när du ser på film: Vindruvor, clementin, godis eller något annat gott.
Bor dina föräldrar tillsammans: Ja det gör de!
Har du tandläkarskräck: Nej, men injektionsskräck.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Båda. Det är konstigt det där. Jag är nästan alltid pigg på morgonen och pigg på kvällen, men när jag och Jalle är med varandra är vi hur trötta som helst på kvällen.
Vilken ögonfärg har du: Grön-bruna.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja. Vem har inte det?
Biter du på naglarna: Ibland. Dålig vana! Tummarna är de som drabbas.
Röker du: Nejnej.
Hur ofta tränar/motionerar du: Nu när solen äntligen tittar fram och det börjar bli vår på riktigt så försöker jag att gå ut och gå en sväng varje dag!
Senaste låt du hörde: Flo-Rida - Right Round
Vad gör du på helgerna: Träffar familjen och älsklingen.


Kommentarer
Postat av: linnea

hejsan :)

vad tycker du om skönhetsoperationer i tidig ålder ? okej eller inte ?



kolla mitt senaste inlägg om skönhets operationer och skriv var du tycker :).

kram ♥

2009-04-03 @ 23:10:10
URL: http://liinneeja.webblogg.se/
Postat av: Sarah

Jag hoppas det är okej att jag tar listan för att fördriva tiden :)

2009-04-03 @ 23:18:41
URL: http://sarahbronsman.blogg.se/
Postat av: Mimmi

"Du samlar på: Minnen och tågbiljetter!" Antar att det är tågbiljetterna mellan dig och jalle, och jag känner igen det där från mitt distansförhållande. Jag samlade på alla tågbiljetterna, och jag har inte slängt dem än. Det tar emot, det är fina minnen :)

2009-04-04 @ 14:56:12
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: MATILDA

Det är inte som mitt på vintern, men ja, vi har sådär mycket nu haha ;P



Okej ;) För oss är det så mulet just nu, hoppas på strålande sol imorgon igen! Det var några dagar sen det var den där riktiga solen =)

2009-04-04 @ 20:30:52
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur är läget? :)

2009-04-04 @ 22:43:12
URL: http://fotoblixt.blogg.se/
Postat av: Natte

haha ja det var ett tag sen jag skrev kommentaren:) Ja jag tyker också att dt lät lite! Men kul var dt juh iaf!



Jag ska faktiskt inte göra nåt på lovet, eller kanske att jag följer med mamma och mina två bräder till min syster i stockholm över påsk men det blir förmodligen så att jag stannar hemma och med Simon:)



Skönt att vara så länge med jalle! Hoppas at ni får ett par bra veckor tillsammans!!

Just det ja! jag ska ha min praktik på noll- sexton hos min kompis mamma. SKÖNT att slippa skolan så länge!:O

2009-04-05 @ 11:10:28
URL: http://josefssonnathalie.blogg.se/
Postat av: sadia

apelsinjuice är gott :)

2009-04-05 @ 11:32:17
URL: http://sadia.blogg.se/

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback