MÅNDAG 081020

Godmorgon alla morgonpigga, eller morgontrötta!

Idag var det segt att kliva upp och jag kände mig illamående men beslöt mig för att ge skolan en chans. Så nu sitter jag här och har rast till 10:10, sen Engelska och efter det ska jag nog gå hem. Har egentligen Näthandel B men jag är klar med min hemsida sen länge och de senaste lektionerna har jag inte gjort annat än suttit och fördrivit tiden med att kolla på folks bloggar, och det är ju inte meningen. Jag kanske ska nämna att lektionen är två timmar lång. Det är två timmar som jag skulle kunna jobba effektivt hemma med annat istället. Så jag får se hur jag gör.

Det börjar närma sig lovet nu. Ska bli så himla skönt att kunna koppla bort skolan och bara vara med min älskling i över en vecka. Vi får ta vara på detta lovet, för förutom jullovet så är det det enda vi har samtidigt i år. De två föregående åren har vi haft påsklov samtidigt, men det har vi inte detta läsåret. Vilket gör mig väldigt besviken.

Påtal om skolan så har ni väl inte missat Matakuten som går på tv4 på måndagar 21:00? Jag har länge klagat på skolmaten. Vi betalar 700 kr per termin för skolmaten och jag anser att kvalitén borde vara högre, åtminstonde borde vi få två rätter att välja mellan. Jalle behöver inte betala något för sin skolmat, de får alltid två rätter att välja mellan och deras meny känns mer varierad än vår. På brevet som vi får, när det är dags att betala för skolmaten, så står det: Varje dag serveras varmrätt, soppa eller alternativt en andra varmrätt. Jag tolkar det som att vi borde få en varmrätt och soppa varje dag. Men jag har aldrig sett röken av någon soppa. Man undrar ibland hur kommunen fördelar sina tillgångar.

Alla kockar, och Bert Karlsson, från programmet. Carola längst till höger i bilden.  Foto: TV4

Kommentarer
Postat av: SveaJ

- yeah, jag säger så!

2008-10-20 @ 10:20:44
URL: http://sveaj.blogg.se/
Postat av: LINA VERONICA

hihi, tack tack!

ska göra en ny nu... är trött på denna!

2008-10-20 @ 13:30:41
URL: http://linaveronica.blogg.se/
Postat av: Emma "Miss Perfect"

fiiin header :)





// Emmsan

2008-10-20 @ 16:06:14
URL: http://emmsanatpea.blogg.se/
Postat av: LOO- vill du bli veckansblogg?

Godnatt :D

2008-10-20 @ 22:17:57
URL: http://loem.blogg.se/
Postat av: natte

jag har me tittat pådet. Men blir så irriterad på dom dära tanterna som inte vill förändra nått!! Bara rakt igenom LATA!

2008-10-22 @ 16:09:42
URL: http://josefssonnathalie.blogg.se/

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback