HÄR KOMMER DE

image808
♥  Hur träffade du din älskling?
Jag och Sebastian träffades faktiskt över internet. Jag skrev ett inlägg i klotterplanket på Snuttis med min mailadress, så la han till mig på msn och vi började prata. Det var som att det kändes helt rätt från början, det kändes att han var speciell! Så började vi smsa och prata i telefon och tillslut så hälsade han på mig och vi kärade ner oss totalt i varandra. :) Bilden är från första gången som han var hemma hos mig.

image809

♥  Hur länge har du och Sebastian varit ihop?
Vi har varit tillsammans sen den 21/4-06. Så det är lite mer än 2 år nu. Den 1/3-08 förlovade vi oss och stärkte våra band ännu mer.

  Vad är det bästa med din pojkvän och vad var det hos honom som du föll för?
Det är väldigt svårt att säga vad som är det bästa med honom, för jag tycker ju om allt! Det är kombinationen av hans fina utseende och underbara personlighet som gör honom till den bästa. Men självklart så är det bästa med honom att han älskar mig lika mycket som jag älskar honom. Jag föll för hans vackra ögon och som jag sa innan, kombinationen av utseendet och personligheten.

♥  Vart bor du?
Jag bor i en underbar stad i Småland som heter Tranås. Det är verkligen en jättevacker stad med nära till sjön Sommen.

♥  Hur gammal är du?
Jag är 16 år och fyller 17 i september.

♥  Hur skulle du beskriva dig själv?
Det här är också en svår fråga, för jag vet ju inte hur andra uppfattar mig. Men jag är väldigt ambitiös, kärleksfull, romantisk, humoristisk och snäll. Jag är ambitiös för att jag alltid gör uppgifter som jag fått på bästa sätt och i skolan siktar jag alltid på MVG i alla kurser. Jag är kärlekfull och romantisk för att jag alltid vill vara nära min älskling, krama och kyssa honom. Jag försöker ofta att hitta på romantiska saker att göra för honom. Lite av det jag gjort är ett fotoalbum med oss, skrivit och spelat in en låt på en skiva, skrivit dikter och skickat gulliga brev. Jag är snäll för att jag tar väl hand om mina vänner och jag anser själv att jag är humoristisk, speciellt när jag umgås med min bästa vän Petra!

♥  Vilka är dina intressen?
Jag har väldigt många intressen faktiskt. Jag tycker om att vara med min Sebastian, mina vänner, lyssna på musik, sjunga, mode, inredning, shoppa, fotografera, blogga och så älskar jag djur! Nedan ser ni en av mina bilder och den är faktiskt tagen med mobilen.

image810

  Vad pluggar du?
Jag läser Handel på Holavedsgymnasiet och det trivs jag verkligen jättebra med! Det finns väldigt många fler möjligheter inom Handel än att hamna som butiksbiträde i en affär.

♥  Vad drömmer du om att göra efter skolan?
Drömjobbet för mig vore veterinärassistent, men det kommer jag nog aldrig att bli. Jag har valt en annan väg i livet där jag anser att jag har fler möjligheter till en bra karriär. Här i stan finns bara en liten veterinärklinik och jag är inte alls sugen på att flytta. Ett av mina favoritprogram på tv är Houston SPCA som går på Animal Planet. Det handlar om vanvårdade djur som tas om hand. I alla fall så vill jag arbete med något där man träffar många människor och jag vill inte bara sitta still på ett kontor hela dagarna.

♥  Vad vill du göra i framtiden?
Den närmaste framtiden, om vi säger inom två år, så vill jag bygga upp mitt liv här med älsklingen och ta studenten med riktigt bra betyg. Dock så vill jag inte börja läsa vidare direkt efter skolan för jag känner att jag vill ut i arbetslivet och så har jag ingenting som jag absolut vill bli i nuläget som jag kan plugga vidare till. I framtiden om ungefär 10 år så drömmer jag om ett fint hus och även barn. Jag vill få barn och att vara i en ålder av ca 26-27 år känns precis lagom för mig.

♥  Vad har du för favoritfärg?
Jag har ingen favoritfärg sådär över lag, utan det beror vad det är på. Jag klär mig helst i jordnära färger som vitt, svart, grått och brunt. Och på inredning tycker jag att det är väldigt fint med de färgerna också men jag gillar även limegrönt. Det är en fräsch färg!

♥  Vilken är din favoritfilm?
Jag har ingen film som jag verkligen älskar, men en film som jag har tittat på väldigt mycket och som jag aldrig tröttnar på är Föräldrafällan med Lindsay Lohan. Jag tycker att hon är väldigt duktig och jag gillar även Just My Luck som hon är med i. Jag tittar faktiskt väldigt mycket på barnfilmer för jag tycker att de är så mysiga.

♥  Vad gillar du för musik?
Jag lyssnar på nästan allt och är inte begränsad till en viss genre utan en bra låt är en bra låt. Genom min älskling så har jag kommit i kontakt med musik som jag aldrig lyssnade på innan, som tex Soil, Slipknot och Stone Sour. Jag gillar mest deras lugnare låtar. Ett band som jag lyssnade väldigt mycket på för något år sen är Nickelback. Deras låtar kan jag nästan utantill. Just nu så lyssnar jag faktiskt mycket på Colbie Caillet. Jag gillar hennes lugna och fina låtar.

♥  Vad har du för favoritmat?
Jag älskar mat! Dock så är jag ganska så kräsen och är inte så jättemycket för vanlig husmanskost fast det finns vissa rätter som är riktigt goda. Som tex köttbullar, potatis och gräddsås. När jag lagar mat så blir det mest sallader, tacos, pitabröd, grillat och väldigt mycket kyckling. Kycklig är något som jag aldrig tröttnar på. Man kan göra så mycket av det! Grillat, grytor, sallader...

♥  Hur ser den perfekta dagen ut?
Den perfekta dagen för mig är när min älskling, min bästa vän Petra och våra föräldrar åker ut till Torpön med Petras båt. Där solar, badar och bara njuter vi sedan hela dagen. Så om vi blir hungriga kan vi gå till Färjelägret och äta bakad potatis med räkröra eller något annat gott. Oftast så stannar vi där ute hela dagen och vi har en speciell klippa som vi kallar för "vår klippa" för vi lägger alltid till vid den. Sen när det börjar bli kväll så beger vi oss hemåt. Det är svårt att beskriva hur underbart det är. Men det är verkligen det bästa med hela Tranås! :)

image812

♥  Vad är det bästa du vet?
Det bästa jag vet är att få vara med min älskling. Det spelar ingen roll vad vi gör, bara vi är tillsammans.

♥  Vad gör du en lördagkväll?
Jag är inte en person som är ute och festar så varannan vecka ligger jag i min älsklings famn och myser framför tvn: med honom och varannan vecka sitter jag själv eller med min mamma och pappa istället. Jag tycker att hemmakvällar är så himla mysiga när man bara kan ta det lugnt och äta god mat och kolla tv.

♥  Hur skulle du beskriva din stil med 3 ord?
Jag antar att du menar min klädstil. :) Den är svår att beskriva med bara tre ord, men för tillfället skulle jag nog säga modern, kjolar och egen. Jag hänger med i modet och klär mig efter det som är modernt, men bara om jag själv känner att det är min stil och att det är snyggt. Jag är inne i en period där jag mest klär mig i leggings och kjolar eller klänningar. Det är så otroligt bekvämt och snyggt på samma gång! Och så självklart så är min stil min egen. Jag klär mig i det som är snyggt och det som känns bra! :)

♥  Vem inspireras du av?
Jag har ingen speciell person som jag inspireras av utan jag inspireras av modet, av folk som jag ser på gatan och av olika bloggerskor.

♥  Är du nöjd med ditt utseende?
Jag har precis som alla andra saker med mitt utseende som jag skulle vilja ändra på och som jag inte är nöjd med. Men över lag så är jag nöjd med mitt utseende och det tycker jag att alla borde vara för alla är fina som de är!

image813image815
 
♥  Varför började du blogga?
När jag började blogga så hade jag en annan blogg och den fungerade mer som en dagbok. Jag skrev i den för att skriva vad som hände i mitt liv och för att skriva av mig. I början av den här bloggen så var även denna en dagbok men numera så skriver jag mest om mode och inredning men självklart så skriver jag även om vad som händer i mitt liv!

♥  Vad fick dig att börja blogga?
Det som fick mig att verkligen börja blogga om mode och inredning var att jag såg möjligheterna att nå ut till många människor. Jag hade läst många fina bloggar och ville ha en egen där jag kunde visa sånt som jag tycker om.

♥  Hur länge har du bloggat?
Jag började skriva i min första blogg innan jag träffade Sebastian så jag har nog bloggat i ca 2,5 år men jag har bara bloggat om mode och inredning sen i höstas.

♥  Hur många besökare har du per dag ungefär?
Det är väldigt olika faktiskt. Det beror helt på om jag är aktiv med att kommentera och så vidare. Men den senaste veckan har mina besökare varit ca 80 st unika om dagen. Det är inte många men jag är glad för dem ändå! Alla räknas. :)

♥  Vilka bloggar läser du och vilka är dina favoritbloggar?
Jag brukar titta runt på ganska så många bloggar men de som jag besöker oftast och som är mina favoriter är:
Therez Garderob
Nevnarien
Ellinorak
The City
I´m Bobby Brown

Jag hoppas verkligen att ni blev nöjda med alla svar för jag blev verkligen nöjd med era frågor! Tusen tack till alla er läsare! ♥

Kommentarer
Postat av: Havanna

aww det är är vad jag kallar sann kärlek!
vad gulliga ni är tillsammans:)

2008-05-20 @ 16:08:28
URL: http://fotogeek.blogg.se/
Postat av: Sara

Svar: ja eller hur :( jätte tråkigt att vissa ska vara så själviska

2008-05-20 @ 18:07:43
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Postat av: kussen<3

min älskade kusin du har glömt att blogga om eskilstunas godaste glass. här har du adressen till deras hemsida.www.slagstaglass.com/

2008-05-20 @ 18:13:54
Postat av: sarah

Åhh tack så mycket :) .
Vilken mysig blogg du har ^^

2008-05-20 @ 18:14:06
URL: http://SarahsGlitter.blogg.se
Postat av: Jen

Häärligt häärligt :D

2008-05-20 @ 18:21:20
URL: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback