Semestern 07 var underbar, hur blir nästa?

image120

image121
Måste säga att jag längtar tillbaka. Kefalonia sommaren 07 var verkligen en underbar semester! I sommar bär det av till Kreta, även denna gången med mamma, pappa, moster Gun, Björn och Petra. Petra följer med oss själv utan sina föräldrar i år. Jag skulle verkligen vilja ha Jalle med mig, ångern bara kommer mer och mer krypande för att vi inte bokade för honom med. Men man vet ju aldrig vad som händer, vad hade vi gjort om det tagit slut och vi stått där med en tom flygstol? Åhhh, vad jag vill att han ska följa med. Jag vet ju att vi inte kommer att gå skiljda vägar, så jag ångrar det så mycket nu. Men det ska i alla fall bli skönt att ha Petra med mig. Det skulle nog blivit svårt att "dela mig" mellan Petra och Jalle. Vår vänskap mår bra av att bara koncentrera oss på varandra i en vecka. Blir tyvärr inte att vi ses så mycket på sommaren, jag ägnar det mesta av min tid till min pojkvän.
Egentligen tycker jag inte om att flyga, speciellt inte nu när jag har Jalle. Tänk om det skulle hända något och jag aldrig skulle få träffa honom igen. Det vore världens mardröm! Men vad gör man inte för lite sol och bad när vädret här hemma sviker. I somras tror jag bara att jag badade typ 2 gånger i sjön Sommen. Helt sjukt. De bästa sommardagarna här hemma är de ute på Torpön, men där var jag nästan inget alls i somras. Tråkigt.

Sitter och har Handel nu. Jag får absolut inget gjort. Ska läsa igenom tre kapitel som vi ska ha prov på på fredag, men det gör jag helst hemma, så nu sitter jag bara och kollar runt lite på olika bloggar och skriver lite på min säljpärm. Sen idag ska jag plugga på det som jag inte får gjort nu och bara ta det lugnt. Tänka på min älskling.

Han har bokat tåg nu, tills fredagen den 18/1. Känns himla skönt att ha det bestämt. Efter det vet vi inte riktigt hur vi ska göra, för jag har inte råd till att åka till honom för jag måste köpa födelsedagspresent till han och dessutom så ska jag åka till honom någon gång vecka 7 runt den 14/2. Och han har inte råd till att åka till mig heller, men jag har erbjudit mig att betala halva hans resa, så betalar vi lika mycket. Mycket hellre det än att inte ses alls. Vi får se hur det blir.

Kommentarer

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback