Om tåg, denna dag och igår

Känns väldigt konstigt att sitta här nu, men jag har varit inne och kollat ifall det är några inställda tåg eller störningar. Men det verkar vara lugnt när det gäller de tågen som min kärlek ska med. Jag ser knappt vad jag skriver nu för jag har inte gjort iordning min snedlugg så allt hår hänger rakt ner för ansiktet.

Idag är det en stor dag - av två anledningar. Jalle kommer till mig och jag ska köpa stövlarna av Petra, helt underbart! Stövlarna kostade bara 390 kr dessutom, så de är ju inte dyra alls.

Matchen mellan Hv71 och Luleå igår var ganska så bra. Den kan sammanfattas med 2 utskjutna puckar, 2 avskjutna klubbor, ett antal fina målvaktsräddningar, 1 klubba som flög långt upp i luften, Stefan Livs hjälm som även den flög, lite gruff, 2 mål som domaren fick titta extra noga på varav ett godkänt och ett bortdömt, en dribblande liten Tedenby, en höftledstackling, en förlängning och såklart 9 mål! Hv71 vann med 5-4.
När vi skulle hem så hade det börjat snöa, och i Jönköping blir allt bara till blask så när vi skulle gå till bilen sög mina skor åt sig allt så jag blev helt blöt. Fick sitta hela bilresan hem utan skor och frysa om mina fötter. Hemresan spenderade vi mestadels bakom en långtradare i 60 km/t, men det var i och för sig bra för man såg knappt vägen för all snö. Då kunde vi köra i hans hjulspår och följa honom. Hem kom vi tillslut och då var det riktigt skönt att lägga sig och sova.

Kommentarer
Postat av: emelie

från h&m ;)

2008-02-01 @ 07:19:05
URL: http://emelieisaksson.blogg.se
Postat av: weronica

svar; bra :d tack så mycket, det får jag göra när mamma kommer tillbaka från teneriffa dvs på tisdag :) kramar

2008-02-01 @ 09:49:22
URL: http://hedvaalls.blogg.se

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback