Är allt bara över nu?


image107
Känns alltid så konstigt när man har öppnat julklapparna för då är det som man har gått och väntat på över. Känns så himla tråkigt för den där riktiga julkänslan som man hade när man var liten finns inte kvar. Ingen släkt, ingen tomte och ingen snö. Det som egentligen gör julen till just jul fattas.

Något roligt som hänt idag är att Snuffe, mitt marsvin, har betett sig helt konstigt. Han brukar vara rädd av sig och springa iväg när man kommer, men idag har han varit tvärt om. Han har kommit fram till en när man tittat på honom och när vi höll på i köket med maten ställde han sig och skrek för att han med ville ha och så har han sprungit runt massor och varit allmänt gosig mot oss. Han har nog fått julfnatt.

Vi öpnnade nyss alla paketen. Jag fick pengar, lite kläder och andra småsaker. Kommer ett kollage på det sen. Så fick jag en ny säng! Eller jag ska få köpa en ny säng som mamma betalar. jag har inte haft en tanke på att jag behöver en ny säng, men det tycker tydligen mamma. Så troligen blir det en 1,05 säng istället för en 90. Så får jag och Jalle lite mer plats att rulla runt på.

Nu retsen av dagen ska jag bara fortsätta ta det lugnt. Ska äta gröt, skinkmacka och kolla på sista avsnittet av julkalendern. Jag har inte sett alla men det sista måste man väl ändå se?

Just ja, jag vann inte KENZAS tävling, men hade ändå ganska så bra chans mot vad man brukar ha i andra tävlingar. Är verkligen sugen på en sån almanacka, så jag kanske ska besälla en sån. Ska ta en sväng på stan någon dag och titta om jag hittar någon annan fin, för den är ganska så dyr...

Puss

Kommentarer

SKRIV DIN KOMMENTAR HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback